I år blir det en billig jul !
Och det känns bra att det blir en billig jul. Min son blir inte gladare för att han får en drös med grejer som han aldrig kommer att använda. Min relation till mannen i mitt liv blir inte bättre! Nä lugn och ro, go mat och några väl utvalda julklappar blir bra.
Framförallt kommer jag inte att betala det jag ger bort i december under större delen av 2021 och det känns jävligt bra !
Jobbar ju på att konsumera mindre men jag LÄNGTAR tills det är halva priset på reapriset typ i slutet på januari. Känslan som infinner sig när jag hittar något jag verkligen vill ha och som är BILLIGT är som en j* bra orgasm.
Gjort ett excel ark med mina synder, läs lån. Skriver in varje månad hur mycket jag amorterar. Precis börjat med det men definitivt bra metod att få mig peppad av att dels betala av skulderna vilket jag inte kommer undan men även att betala in lite extra. Snudd på o* varning..
Samtidigt vill jag spara, både långsiktigt då jag kommer ha usel pension men även till här o nu så jag inte drar på mig mer kreditkortsskulder. Konsumtionsskulder har jag ju mer än tillräckligt av! En balansgång men viktig sådan. Inleder ju året starkt med högre lön, lägre hyra samt tryckt på spelpaus... Bra förutsättningar för 2021.
Kommentarer
Skicka en kommentar